top of page
Zoeken
  • Stichting Ramon scoort tegen kanker

Keepersclinic Etienne Stomp steunt stichting 'Ramon'

Hoi,

Ik ben Bjorn..

Ik ben 8 jaar en ik wil graag keeper worden..

Afgelopen woensdag ben ik met mijn ouders naar Burgum geweest, naar een keepersclinic van Etienne Stomp. Ik vond het super leuk en heel leerzaam. Harm Zeinstra, de keeper van Cambuur, was er ook.. hij gaf tips tijdens de training en we mochten hem ook vragen stellen en

met hem op de foto. Eigenlijk ben ik heel erg Heerenveen fan maar ik vind hem heel erg aardig.

Mijn grote wens is om later net als Harm een hele goeie keeper te worden bij een mooie club in Nederland of in het buitenland..

Aan het eind van de middag heb ik Etienne, Harm en de andere trainers bedankt voor een super leuke training.

Ik heb ze een voetbal gegeven.. op deze voetbal staat ‘Ramon scoort tegen kanker’

“Moeten we er een handtekening op zetten” vroegen Etienne en Harm allebei, “nee hoor”, zei ik, “de bal is voor jullie”.. “Wat een mooie bal” vinden Harm en Etienne.

Ja.. zeg ik.. “het gaat over mijn broer Ramon.. hij is heel erg ziek geweest, ik was toen 4 en hij was 5 jaar.. Ramon had een hele dikke bult in zijn hals en voelde zich niet goed, hij moest naar het ziekenhuis in Groningen en daar hoorden mijn ouders dat hij kanker had, Lymfeklierkanker.. hij werd meteen opgenomen. 10 chemokuren moest Ramon ondergaan. Het was een hele heftige tijd voor Ramon, mijn ouders, de hele familie, maar ook voor mij.. ik hing er altijd maar wat bij, iedereen vroeg altijd: “hoe gaat het nu met Ramon”.. Ik ben heel vaak mee geweest naar het ziekenhuis en elke avond sliep mijn vader of moeder om de beurt bij mij thuis of bij Ramon in het ziekenhuis.. zo deden we dat..

7 maanden later kwam Ramon thuis, hij was ‘schoon’.. wat waren we blij allemaal! Mijn grote broer was weer thuis.. samen thuis!

Inmiddels zijn we 4 jaar verder.. Het gaat hartstikke goed met Ramon, hij is ook voetballer, en mag graag scoren..

Mijn ouders hebben een stichting opgericht vlak nadat Ramon uit het ziekenhuis is gekomen.. de stichting ‘Ramon scoort tegen kanker’

omdat ze het heel belangrijk vinden dat ouders bij hun zieke kind zijn.. voor, tijdens en na de behandelingen in het ziekenhuis. In het kort, zamelen ze geld in om deze gezinnen financieel te ondersteunen. Inmiddels heeft de stichting al 50 gezinnen financieel ondersteund. Alle gezinnen hebben een aanvraag gedaan via het Maatschappelijk Werk van het UMC Groningen of het Prinses Maxima Centrum in Utrecht.

Op onze website: www.ramonscoorttegenkanker.nl staat precies wat we allemaal doen.. en ook wat anderen voor ons (kunnen) doen

Etienne en Harm luisteren aandachtig naar ons verhaal en vinden het heel mooi wat we doen..

“We gaan nog even met de bal op de foto ” besluiten we..

Ik ‘trots’ in m’n Heerenveen shirt naast Harm Zeinstra, keeper van Cambuur samen met Etienne Stomp keeperstrainer... Mooi!

Wat weer een onvergetelijke, leerzame, sportieve middag, zomaar in Burgum..

Groetjes Bjorn

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Luca

bottom of page